Mentorki i mentorzy

>

Izabela Sałamacha

Izabela Sałamacha

Izabela Sałamacha

Ekspertka ds. komunikacji zdrowotnej i CSR

ŻYCIORYS

Posiada 17-letnie doświadczenie w realizacji projektów PR, CSR i PA, głównie dla klientów z branży farmaceutycznej. Kampanie, w które była zaangażowana, zdobyły liczne nominacje i nagrody w konkursach w Polsce i na świecie, m.in. Srebrny Lew Cannes PR Lions, European Excellence Award, Kampania Społeczna, Złote Spinacze. W latach 2005-2007 w On Board Public Relations koordynowała m.in. za program profilaktyczno-edukacyjny „Głęboki Oddech” dla firmy Adamed oraz kampanię na rzecz osób chorych na padaczkę „Pomagaj bez obaw!” dla UCB Pharma. Następnie w ciągu 7 lat w Hill+Knowlton Strategies współtworzyła i koordynowała kampanie zdrowotne, m.in. dla Astra Zeneca („Droga do Siebie”), GlaxoSmithKline („Mam Haka na Raka“), Gedeon Richter („Mam SM“, „Kiedy 1+1=3“) czy PUO („Zdrowa Gmina”) i GSK Consumer Healthcare i Wrigley („Uśmiechnij się Polsko!”). Nadzorowała pracę działu healthcare. Od marca 2014 do stycznia 2015 jako PR&CSR Director w Fabryce Komunikacji Społecznej była odpowiedzialna m.in. za wdrażanie strategii CSR i stworzenie raportu społecznego, pierwszego w branży marketingu społecznego oraz koordynację kampanii społecznych dotyczących ekologii, np. dla GDOŚ („Poznaj swoją Naturę” czy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji („Pomaganie jest proste”).
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim oraz Studium Farmakoekonomiki, Marketingu i Prawa Farmaceutycznego w Szkole Biznesu PW. Ukończyła także studia podyplomowe z zakresu CSR na ALK w Warszawie. Członek Grupy roboczej ds. innowacji zrównoważonego rozwoju i CSR przy Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.
Autorka licznych publikacji branżowych (healthcare&CSR). Pasjonatka start upów pozytywnego wpływu oraz podróży małych i dużych. Wykładowczyni w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu na kierunku Akademia Przywództwa Kobiet LiderShe w Akademii Leona Koźmińskiego oraz uczelni Vistula.
Posiada również doświadczenie dziennikarza prasowego i radiowego.

Uczestniczka polskiej edycji Challenge Labs w branży spożywczej oraz moderatorka Design Thinking tegorocznej edycji programu dla CEE. Prowadziła warsztaty w programie Empowering Women in Agrifood. Propagatorka zdrowego i zrównoważonego stylu życia. Rzeczniczka prasowa Operacji Czysta Rzeka, największej w Polsce społecznej akcji sprzątania rzek i okolic.

Obszary w których doradza:
  • public relations (strategia komunikacji, media relations, wystąpienia medialne, rzecznikowanie)
  • zrównoważony rozwój (strategia CSR/ESG, raportowanie społeczne, zaangażowanie społeczne, mapowanie interesariuszy, dialog z interesariuszami)
  • design thinking
  • ekoprojektowanie
  • współpraca z ekspertami (towarzystwa naukowe, medyczne, NGOs, instytucje branżowe)
  • zarządzanie projektami
  • zarządzanie zespołem